FAQ

Op deze pagina staan de vragen die we vaak krijgen, samen met ons antwoord erop.
Staat je vraag er niet bij? mail ons gerust!

Q: Glasfiber is dat niet erg breekbaar?
A: Ja, dat klopt, ze zijn een beetje breekbaar, maar als je de juiste buighoeken (c.a 5cm radius ) in acht neemt kan er niet zo veel mis gaan.
Tevens zal glasfiber opgehangen moeten worden of door (hoge/stevige) goten geleid moeten worden en dus niet over de grond of over tafels gelegd moeten worden. Mail ons gerust als er meer vragen zijn over de do's and don'ts met glasfiber, we zijn je graag van dienst!

Q: Wat kost het mij als ik een glasfiber breek?
A: De borg voor fiber is c.a. 75% van de nieuw prijs, als u een fiber breekt bent u uw borg kwijt voor de betreffende fiber. 

Q: Jullie hebben zoveel verschillende mogelijkheden qua switches, welke is de beste voor onze lan-party?
A: We hebben 4 voorbeelden online gezet, hierin kan je weglaten wat je niet nodig hebt of combineren:
(Plaatjes zijn gebaseerd op verouderde voorraad)
- Alleen Gigabit connecties
- 100mbit en Gigabit, met 1 coreswitch
- 100mbit en Gigabit, met 2 coreswitches (3com 4050 en 4950)
- 100mbit en Gigabit, met 3 coreswitches (BigIron, 3com 4050 en 4950)
Andere wensen?: Mail met een van onze engineers (zie de contact pagina) en we zullen een zo passend mogelijk advies qua netwerk infrastructuur uitbrengen! 
We kunnen momenteel zo'n kleine 1000 100mbit poorten en 400 gbit koper poorten leveren met fiber als interconnectie.

Q: SC, LC en MRTJ glasfiber verbindingen wat is het verschil?
A: Al onze apparatuur die glasfiber connectors heeft is uit gerust met een bepaalde type connector, deze connectoren heeft een naam: SC, LC of MRTJ. 
Onze lange(re) kabels zijn allemaal SC based. We hebben daarnaast korte verloop kabels van LC en MRTJ naar SC inclusief een koppelstukje.

Q: Hoe lang mogen de fiber uplinks zijn?
A: 550m, al onze apparatuur is SX based, deze standaard heeft een maximum van 550m.

Q: Worden de switches verhuurd inclusief een beheerder van Pear Networks?
A: Als er iemand beschikbaar is van Pear Networks gedurende uw event dan behoort dit tot de mogelijkheden, maar is niet standaard inbegrepen.
Als u dit zou wensen is de vergoeding minimaal een vrijkaartje en afhankelijk van de afstand ook een vergoeding voor de auto brandstof.
Als u besluit een sponsor overeenkomst met Pear Networks aan te gaan behoord een Pear Networks beheerder wel tot de standaard, indien deze nog beschikbaar is.

Q: Een sponsor overeenkomst wat houdt dat in?
A: Een sponsor overeenkomst houdt in dat u ons naamsbekendheid heeft in alle manieren die u beschikbaar heeft (op posters, uw website, banners, publicaties, persberichten etc). In ruil daarvoor krijgt u een gereduceerd huur tarief en de mogelijkheid tot full event on-site support van een Pear Networks medewerker.

Q: Switch configuratie, wie doet dat?
A: We leveren compleet geconfigureerde en geteste switches af, u hoeft ze alleen maar volgens de bijgeleverde specificaties aan te sluiten.

Q: Als er problemen tijdens het event zijn?
A: Dan kunt u ons 24/7 bereiken, we zijn tijdens de verhuur periode altijd telefonisch bereikbaar. In het verhuur contact staat ons 24/7 support telefoonnummer. 
Als onze hardware faalt tijdens uw event komen we onmiddellijk vervangende apparatuur brengen, al is het 3 uur 's nachts! (onze aanrijtijd is bepalend voor het service nivo)

Q: Wat moet ik mee nemen als ik een gehuurde switch kom ophalen?
A: Het ondertekende verhuur contract en een (kopie) legitimatie bewijs van de persoon die het contract ondertekend heeft en het legitimatie bewijs van de persoon die de switch(es) komt afhalen.

Q: Wat voldoet als een legitimatie bewijs?
A: Alles waar een foto, handtekening en adres opstaat, dus bij voorkeur een Rijbewijs, maar een ID kaart of Paspoort voldoet ook.

Q: Wat zijn de afhaaltijden?
A: In onderling overleg is werkelijk alles mogelijk, onze voorkeur gaat echter uit naar de avond uren of een weekend.

Q: Waar kunnen we afhalen?
A: Afhalen is mogelijk in Doetinchem, het centrum van de Achterhoek.

Q: Is brengen ook een mogelijkheid?
A: Ja, dat kan, tegen een brandstof vergoeding, indien er een medewerker beschikbaar is op het gewenste moment.
Het moment is in onderling overleg te bepalen, onze voorkeur gaat echter uit naar de avond uren of een weekend.

Q: Moet ik huur betalen voor de event-duur of de complete huur periode?
A: In principe alleen voor de event-duur, deze heeft een marge van 2 a 3 dagen voor het halen en terug brengen van de apparatuur.
Als deze periode zonder overleg vooraf wordt overschreven, dan worden er extra kosten in rekening gebracht.

Q: We hebben een outdoor of tent lan, zijn de verhuurprijzen dan anders?
Nee, alleen de borg is hoger, omdat het risco voor ons door neerslag of vuil/stof schade hoger is.

Q: We willen als Clan tijdens een event van een andere organisatie een switch huren, kan dat?
A: Dat kan zeker, zolang jullie aan de huur voorwaarden voldoen, een sponsor overeenkomst is binnen deze constructie niet mogelijk.

Q: We hebben meer poorten/switches nodig als jullie kunnen bieden?
A: Wij hebben uitstekende contacten met onze collega (lan-party) netwerk verhuurders, op deze manier kunnen we u ook buiten ons assortiment extreem scherpe prijzen aanbieden!

Q: Ik heb netwerk hardware of glasfiber bekabeling te koop of over, willen jullie dat overnemen?
A: We zijn altijd opzoek naar meer en/of betere hardware ter uitbreiding van ons assortiment, mail ons (michel at pearnetworks.nl) met je aanbod!
Ook mensen die via ons hun eigen netwerk hardware willen verhuren zijn van harte welkom om te reageren.

 

 

© Pear Networks, 2005-2024